Berichten over Armoede

Ingeborg Dijkstra-Verbeek (#3).jpg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 22 november 2023 om 09:00

In gesprek met SchuldHulpMaatje

Mensen die in de schulden zitten, hebben iemand nodig die in ze geloof en ze helpt. De drempel naar de gemeente kan dan te hoog. Wel zijn er vrijwilligersorganisaties, zoals SchuldHulpMaatje, waar men terecht kan. Ik sprak met pastoor Schols, voorzitter van SchuldHulpMaatje Maastricht, en Talitha Coenen, coördinator van SchuldHulpMaatje Maastricht, over het belangrijke werk dat ze doen om mensen met financiële problemen in een zo vroeg mogelijk stadium te bereiken en proberen te voorkomen dat schulden onnodig oplopen.

Lees meer over "In gesprek met SchuldHulpMaatje"
  2. Carnaval Venlo 2.jpg
    CU Limburg Logo 2.png
    Door ChristenUnie Limburg op 11 november 2023 om 11:11

‘Gratis bier’ van de ChristenUnie in Venlo

Vandaag, op zaterdag 11 november 2023, zijn we in Venlo met een ‘gratis bier’-actie. Op de 11e van de 11e wordt in Limburg gestart met het carnaval, het feest van saamhorigheid en verbroedering. We vinden het belangrijk dat iedereen mee kan doen, ook degenen met een kleine portemonnee. Initiatiefnemer is Arjan Langen, ons kandidaat-kamerlid: weej zien der klaor veur um dit jaor nóg mier minse welkom te heite op 11van11 um same in Venlo de start van vastelaovend te viere. Weej haope det vuul minse dit jaor oet ut sociale isolement komme en zaoterdaag beej os van 11 wies 15 oor op de Tegelpoort iets komme drinke.

Lees meer over "‘Gratis bier’ van de ChristenUnie in Venlo"
  3. RK Familiewerk Don Bosco 2.jpg
    Arjan poster.jpeg Ingeborg Dijkstra-Verbeek (#3).jpg
    Door Arjan Langen, Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 10 november 2023 om 18:00

Werkbezoek bij RK familiewerk Don Bosco

Op zaterdag 4 november brachten we een bezoek aan het RK Familiewerk Don Bosco in Brunssum. De heer De Witt, een van de drijvende krachten achter het initiatief, ontving ons in de Sint Barbarakerk. Het RK Familiewerk Don Bosco zorgt al ruim 25 jaar voor gezinnen die het financieel of sociaal erg moeilijk hebben. Zo leveren ze ieder jaar rond Kerstmis een groot levensmiddelenpakket aan meer dan 260 gezinnen. Mede dankzij het goede werk van RK Familiewerk Don Bosco weten veel mensen in armoede zich gezien en geholpen.

Lees meer over "Werkbezoek bij RK familiewerk Don Bosco"
  4. Voedselbank.jpg
    Arjan poster.jpeg
    Door Arjan Langen op 21 oktober 2023 om 14:00

Structurelere steun voor voedselbanken hard nodig

Van 16 tot en met 22 oktober 2023 was het de week van de Voedselbanken. Voor de ChristenUnie zijn voedselbanken van cruciaal belang in de bestrijding van armoede. In de week van de voedselbanken onderstreepten we daarom graag het belangrijke werk dat ze doen en ging Arjan Langen (kandidaat-kamerlid) met de Voedselbank Venlo in gesprek.

Lees meer over "Structurelere steun voor voedselbanken hard nodig"

Labels: ,

5. Manifest Stem van Heerlen.jpeg
    26 Francis van der Mooren.jpg
    Door Francis van der Mooren op 10 maart 2023 om 17:00

Carola Schouten bezoekt Heerlen-Noord

Op donderdag 9 maart was Carola Schouten in Heerlen-Noord om meer te horen over de unieke, integrale aanpak die met het Nationaal Programma Heerlen-Noord (NPHLN) gekozen wordt. Zij ontving daar van de bewonersgroep Stem van Heerlen een manifest waarin ze pleiten voor een actieve betrokkenheid van burgers bij het bestrijden van armoede.

Lees meer over "Carola Schouten bezoekt Heerlen-Noord"