Berichten over Zorg voor elkaar

1. Skatepark Brunssum 2023.jpeg
    Door Francis van der Mooren op 13 maart 2023 om 15:00

Werkbezoek in Brunssum

Op de laatste campagnezaterdag voor de Provinciale Statenverkiezingen stonden 's middags twee werkbezoeken in Brunssum gepland, namelijk het Skatepark en het Cicero zorghuis. Met ons mee op pad gingen Nico Drost (Tweede Kamerlid ChristenUnie) en Maarten Verkerk (Eerste Kamerlid ChristenUnie). Vanuit team Brunssum waren Frans Visscher en Lionne Gerards aanwezig.

Lees meer over "Werkbezoek in Brunssum"
  2. Casa Mama Lisi.jpg
    Ingeborg Dijkstra-Verbeek (#3).jpg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 9 maart 2023 om 09:00

Casa mama lisi: voor vrouwen, door vrouwen

Op Internationale Vrouwendag bezochten we het prachtige initiatief Moedercentrum Casa Mama Lisi: een veilige plek voor vrouwen, door vrouwen. Hun motto: ‘We leren van elkaar en met elkaar. Samen zijn wij kleurrijk.’

Lees meer over "Casa mama lisi: voor vrouwen, door vrouwen"
  3. Foto werkbezoek (10-02-2023).jpeg
    Ingeborg Dijkstra-Verbeek (#3).jpg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 22 februari 2023 om 14:30

Op bezoek bij Mensen met Mogelijkheden

Twee weken geleden gingen we in gesprek met Arthur Sluijsmans, die o.a. de Stichting Mensen Met Mogelijkheden heeft opgericht. Tijdens het gesprek bleek al gauw, dat Arthur zijn hele leven vooral kijkt naar de mens en niet naar de diagnoses. Hij kijkt vooral naar de mogelijkheden in plaats van de beperkingen. Zoals hij zelf zegt: “Ik ben een beetje eigenwijze man,  die een beetje eigenwijze organisatie leidt, maar ik zou niet anders kunnen of willen. Vanuit verbinding en menselijkheid wordt gekeken naar wat er mogelijk is. Mensen krijgen zoveel mogelijk eigen regie en mogen eigen keuzes maken."

Lees meer over "Op bezoek bij Mensen met Mogelijkheden"
  4. Bisschop Smeets.jpg
    Nicki Kappel (#2).jpg
    Door Nicki Kappel op 11 januari 2023 om 12:30

CU Limburg in gesprek met bisschop Smeets

Francis van der Mooren en Nicki Kappel hebben in het Bisschopshuis te Roermond een boeiend gesprek gehad met bisschop Harrie Smeets. Insteek van dit gesprek was onder andere het beluisteren van de visie van de bisschop over waar wij ons als ChristenUnie Limburg hard voor zouden moeten maken.

Lees meer over "CU Limburg in gesprek met bisschop Smeets"
  5. Aalt Fikse.jpg
    Door Sterre Ruitenburg op 1 maart 2021 om 18:45

Kapitein Aalt Fikse over Zorg voor elkaar

‘Zorg voor elkaar’: hoe kan dat er in de praktijk uit zien? Maak kennis met Aalt Fikse (51 jaar), werkzaam bij het Leger des Heils. Hij verhuisde 2,5 jaar geleden met zijn gezin van Kampen naar Heerlen. Sindsdien zoekt hij hier naar nieuwe manieren van kerk-zijn. Wat is zijn uitgangspunt? Wat knelt? Waar droomt hij van? En waarom stemt hij 17 maart ChristenUnie?

Lees meer over "Kapitein Aalt Fikse over Zorg voor elkaar"
  6. Waardig ouder worden.jpg
    Door Francis van der Mooren op 12 december 2020 om 20:00

Waardig ouder worden in Limburg

Op 12 december 2020 ondertekenden de ChristenUnie Limburg en KBO Limburg een intentieverklaring waarin zij afspreken zich in te gaan zetten voor een regionaal actieplan Waardig Ouder Worden 2.0. Met het ondertekenen van deze intentieverklaring willen we samen onderstrepen dat ouderen meetellen in onze samenleving en dat we het belangrijk vinden dat ze een volwaardige, betekenisvolle plaats hebben.

Lees meer over "Waardig ouder worden in Limburg"