Berichten over Campagne

1. Vreba.jpg
    Door ChristenUnie Limburg op 23 februari 2023 om 12:00

Aan tafel bij familie van Bakel in Vredepeel

In aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen op 15 maart 2023 gaan we als ChristenUnie Limburg in gesprek met Limburgse boeren over de transitie naar een toekomstbestendige landbouw. Graag horen we van hen hoe zij aankijken tegen alle ontwikkelingen in de landbouwsector en wat zij vinden dat er moet veranderen. Dit keer waren we te gast bij de familie van Bakel in Vredepeel. Zij zijn eigenaar van de grootste melkveehouderij in Nederland, een bedrijf dat al vier generaties in de familie is.

Lees meer over "Aan tafel bij familie van Bakel in Vredepeel"

2. Foto werkbezoek (10-02-2023).jpeg
    Ingeborg Dijkstra-Verbeek (#3).jpg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 22 februari 2023 om 14:30

Op bezoek bij Mensen met Mogelijkheden

Twee weken geleden gingen we in gesprek met Arthur Sluijsmans, die o.a. de Stichting Mensen Met Mogelijkheden heeft opgericht. Tijdens het gesprek bleek al gauw, dat Arthur zijn hele leven vooral kijkt naar de mens en niet naar de diagnoses. Hij kijkt vooral naar de mogelijkheden in plaats van de beperkingen. Zoals hij zelf zegt: “Ik ben een beetje eigenwijze man,  die een beetje eigenwijze organisatie leidt, maar ik zou niet anders kunnen of willen. Vanuit verbinding en menselijkheid wordt gekeken naar wat er mogelijk is. Mensen krijgen zoveel mogelijk eigen regie en mogen eigen keuzes maken."

Lees meer over "Op bezoek bij Mensen met Mogelijkheden"
  3. Bezoek Hemels Vlees.jpeg
    Door Francis van der Mooren op 7 februari 2023 om 09:00

Aan tafel met de boeren

ChristenUnie Limburg is een groot voorstander van toekomstbestendige landbouw. We willen de landbouw steunen en er samen voor zorgen dat we ook in de toekomst gezond voedsel hebben uit Nederland. Hoe kijken de boeren in Limburg aan tegen alle ontwikkelingen in de landbouwsector en wat vinden zij dat er moet veranderen? In aanloop naar de provinciale verkiezingen op 15 maart 2023 gaan we hierover met hen in gesprek.

Lees meer over "Aan tafel met de boeren"

4. Foto werkbezoek politie Limburg (13-01-2023).jpg
    Michiel Boer (#4).jpg
    Door Michiel Boer op 21 januari 2023 om 12:00

De uitdagingen van Limburg: een gesprek met de politie

Vorige week vrijdag is ChristenUnie Limburg op werkbezoek geweest bij de Politie in Roermond. We hebben met agenten Mike Henssen (Sectorhoofd Noord- en Midden-Limburg) en Scott Dautzenberg (Chef basisteam Roermond) gesproken over de uitdagingen die de politie treft in Limburg en hoe de politiek kan helpen om de situatie te verbeteren.

Lees meer over "De uitdagingen van Limburg: een gesprek met de politie"

5. Bisschop Smeets.jpg
    Nicki Kappel (#2).jpg
    Door Nicki Kappel op 11 januari 2023 om 12:30

CU Limburg in gesprek met bisschop Smeets

Francis van der Mooren en Nicki Kappel hebben in het Bisschopshuis te Roermond een boeiend gesprek gehad met bisschop Harrie Smeets. Insteek van dit gesprek was onder andere het beluisteren van de visie van de bisschop over waar wij ons als ChristenUnie Limburg hard voor zouden moeten maken.

Lees meer over "CU Limburg in gesprek met bisschop Smeets"