Francis van der Mooren lijsttrekker ChristenUnie Limburg

Kandidaten PS 2023.jpeg
Door ChristenUnie Limburg op 26 november 2022 om 14:00

Francis van der Mooren lijsttrekker ChristenUnie Limburg

Op vrijdagavond 25 november 2022 hebben de leden van de ChristenUnie Limburg de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2023 vastgesteld. We zijn blij en dankbaar voor weer zoveel kundige mensen die zich in willen zetten voor het christelijk-sociale geluid in Limburg. Francis van der Mooren is net als vier jaar geleden verkozen tot lijsttrekker.

Maarten Verkerk, voorzitter van het bestuur: “Politiek moet uit je hart komen. Liefde voor de medemens. Liefde voor onze eigen provincie. Ook gaat het om de wil om maximaal met andere partijen op te trekken en het goede voor Limburg te kiezen. Verbinden om idealen te realiseren. Dat is de ChristenUnie en zo staan onze mensen daar in”. Van der Mooren: “Ik ben blij dat ik opnieuw de lijst mag aanvoeren voor de ChristenUnie in Limburg en dat ik dit samen met een team vol enthousiaste mensen mag doen. Met onze christelijk-sociale idealen kunnen we echt van betekenis zijn in Limburg en we gaan van harte voor die eerste zetel!”

Op plek 2 staat Nicki Kappel uit Peel en Maas. Nicki is een geboren en getogen Limburger en zet zich met name in Noord- en Midden Limburg in voor de ChristenUnie. Als ondernemer heeft hij daarbij hart voor het MKB. Ingeborg Dijkstra-Verbeek staat op plek 3. Zij was lijsttrekker voor de ChristenUnie bij de gemeenteraadsverkiezingen 2022 in Maastricht en heeft een groot hart voor jongeren en het onderwijs. Op plek 4 staat Michiel Boer uit Maastricht, een van onze jonge kandidaten. Hij wil zich inzetten om ook het jongerenperspectief in deze sterk veranderende wereld te laten horen. ”De komende jaren zal aan veel zaken het hoofd geboden moeten worden, welke tekenend zullen zijn voor de toekomst. Hoe willen we bijvoorbeeld met het woningtekort omgaan, of met zaken als klimaatverandering? Deze dossiers raken alle generaties, het is daarom belangrijk dat alle generaties een stem hebben.” De top-5 wordt gecomplementeerd met Delène Steegs uit Horst. Delène is een van de oprichters van His Hope in Horst. Ze zet zich in voor mensen die eenzaam zijn en het stimuleren van sociale betrokkenheid.