Iedereen telt mee

26 Francis van der Mooren.jpg Nicki Kappel (#2).jpg
Door Francis van der Mooren, Nicki Kappel op 27 februari 2023 om 16:00

Iedereen telt mee

Belangrijk thema voor de ChristenUnie is dat iedereen mee telt en mee kan doen. We ondersteunen daarom van harte sociaal ondernemers en vinden dat zij ook een grotere kans moeten krijgen bij overheidsinkoop. Een mooi voorbeeld van sociaal ondernemen is Brownies&downieS en gelukkig hebben zij ook vestigingen in Limburg. Wij gingen een kijkje nemen in de lunchroom in Venlo.

Bij Brownies&downieS werken mensen met een verstandelijke beperking. Zij krijgen begeleiding door een aantal coaches en iedere medewerker heeft een persoonlijke kaart die samen met een coach is opgesteld. Op deze kaart staan aandachtspunten waar diegene aan mag werken. En ook staat op de kaart hoe ver ze zijn met de opgeschreven aandachtspunten.

Brownies&downieS1

Een lunchroom is er natuurlijk om te lunchen en we hebben we gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ons hier te laten verwennen met overheerlijke broodjes. Aan tafel werden we enthousiast bediend door Sanne. Omdat we toch nog even op ons eten moesten wachten, liet zij ons haar persoonlijke kaart zien en de doelen die ze met begeleiding van haar coach wil bereiken. Ook vertelde ze wat ze leuk vindt aan haar werk bij Brownies&downieS.

Het was mooi om te zien hoe het concept van Brownies&downieS werkt en er daadwerkelijk ruimte is voor iedereen om mee te doen. Voor ons een geslaagde middag. We hebben heerlijk gegeten in een gezellige setting met een topbediening. En we zijn geïnspireerd om ons te blijven inzetten voor een inclusieve samenleving.