Werkbezoek in Brunssum

Skatepark Brunssum 2023.jpeg
Door Francis van der Mooren op 13 maart 2023 om 15:00

Werkbezoek in Brunssum

Op de laatste campagnezaterdag voor de Provinciale Statenverkiezingen stonden 's middags twee werkbezoeken in Brunssum gepland, namelijk het Skatepark en het Cicero zorghuis. Met ons mee op pad gingen Nico Drost (Tweede Kamerlid ChristenUnie) en Maarten Verkerk (Eerste Kamerlid ChristenUnie). Vanuit team Brunssum waren Frans Visscher en Lionne Gerards aanwezig.

Op het Skatepark Beatrixstraat in Brunssum spraken we Omar Nouri, werkzaam voor het Ambulant Jongerenwerk van CMWW, en “zijn” groep jonge skaters. Hier vertelden de jongeren wat zij meemaken en zouden wensen: dat er vaker met hen gesproken gaat worden – en niet over hen. En dat het skatepark dan ook daadwerkelijk een Urbanpark mag worden voor ontmoeting van jong en oud. Een paar goede praktische tips daarvoor mochten we meenemen voor de gemeente, de provincie en de Tweede Kamer.

Frans Visscher heeft namens de ChristenUnie in Brunssum concreet toegezegd dat hij vaker in het Skatepark gaat afvalprikken – zodat ook dat een schone plek kan blijven waar “ruimte voor elkaar” praktisch vorm kan krijgen.

Aansluitend bezochten we het Cicero zorghuis voor Palliatieve zorg. Doel van het bezoek was de vrijwilligers juist tijdens NLDoet2023 in het zonnetje te zetten voor het zegenrijke werk dat zij verzetten. Op de locatie van Cicero werden we ontvangen door één van de vrijwilligers die zich daar inzet voor de bewoners en het ondersteunen van de medewerkers. Het werd een mooi gesprek over drijfveren om voor de ander te zorgen; over hoe tijden veranderen en hoe vrijwilligerswerk ook een roeping kan zijn. Wij waren onder de indruk van het liefdevolle werk van de vrijwilligers – en zijn dankbaar voor hun inzet en talent.